究竟何謂教育?

我份人,理論道理有不少,但係無論同大人同細路都好少講,一來,我唔覺得果d野係要成日掛o向口邊,果d野係common senses,即係唔會有人每日同你講入人間房前要敲門一樣道理;二來,天下間有好多人喜愛講理說教,但我就是不愛嘮嘮叨叨,搞到成個人又迂腐,又成個女人型咁,講道理呢d野,都係留番俾果d孔乙己做啦!

不過,星期六,一向唔係點理廖老師d學生既我,都忍唔住「的」左件小兄弟出門口教訓,我一向唔會做呢種咁吃力不討好既野,事關廖老師教細路點都耍家過我,唔係點會有我呢種社會棟樑,況且我一向保持和善形象,「兇」細路仔呢種大蝦細既活動,我點會做呢?我做左d我唔想做既野,可想而知,佢既情況係幾咁惡劣!

呢個細路仔,四五歲就開始跟廖老師學畫,學左兩年幾,以前是個很聰明很乖很討人歡喜的小朋友,後來有一次他遇到小型交通意外(炒單車)受傷之後,就性情大變,我們試過去了解他的心理,但無論用甚麼方法,都不大見效!

呢種情況,正一出鑪鐵,唔打唔得,唔打唔得爽脆!(我當然冇打佢啦!)
果d甚麼兒童心理學家,成日話唔可以用惡對細路,話會影響佢地心理喎,我話佢地都傻既,依家d細蚊仔,就係平日太呵護佢地,搞到佢地唔會到現實係點,又應付唔到惡劣環境,俾人鬧兩句,就話要生要死,真係無Q用!

算罷啦,我成日覺得,呢個世界物競天擇,有自我調節機制,一些人,能力上不合乎生存條件,就會死。
例如打韆秋打得唔叻,但係又不自量力打到鬼死咁高,咁咪會意外跌死,又例如一個人本身冇乜能力,但係又撩事鬥非,咁蠢既人,結果就俾人死,再好似今日報紙報導,果個中三喇沙同學,本身品學兼優,但係咁睇唔開,真係可惜。空有一身外來的知識,但自己心智唔夠強,情況就好似力量反噬咁,所以話,一個人唔歷練過,任你學晒成本百科全書,都係徒然。

留言

  1. 我覺得一個人最緊要係識得 "自量", 懂得如何量力而為, 不了解自身能力去到邊而逸強去做一 d 唔係自己能力所能解決既事, 之後換來挫敗感同唔開心, 咁就認真無謂...

    我最唔會同情個 d 本身年年考第一, 一次半次考唔到第一就要生要死個類人...

    "依家d細蚊仔,就係平日太呵護佢地,搞到佢地唔會到現實係點,又應付唔到惡劣環境,俾人鬧兩句,就話要生要死,真係無Q用!" <-- 絕對同意...

    回覆刪除
  2. 以前我們身邊就有一個好例子,成日話自己好慘好慘好慘!

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

團年

雙魚男

車仔成婚